Kött från Gröna Gårdar

Det har nu gått ca en månad sen jag köpte 10 kg nötkött från Gröna Gårdar. Köttet smakar fantastiskt såklart! Det jag märker mest skillnad på som jag har haft mest erfarenhet av är nötfärsen, som har en helt annan konsistens än den nötfärs man köper i vanlig butik. Jag har aldrig gjort stekar i ugnen och så men nu har jag börjat göra det. Med mycket vitlök, smör och svamp blir en vanlig ekologisk närodlat köttbit ett mästerverk på bara 1.5 timme.

I nötboxen får man 10 kg av utvalda bitar från gräsätare från runtomkring Göteborg. På hemsidan finns också en hel del tips på hur man tillagar och förvarar köttet på bästa sätt.

Snart är det dags att köpa en ny box faktiskt. Kan inte sluta nu liksom.

2013-05-15 13.29.50 2013-05-15 13.05.27

Kommentera

