Crossfit studie i Göteborg och snygga frivändningar

Har sen en månad tillbaka deltagit i en studie på Crossfit och dess effekter på min kvinnokropp… och ett par andra tjejer som precis börjat träna Crossfit här i Göteborg. Det var en gammal roomie till mig och hans klasskamrater som gör studien som består av att mäta maxrep på några basövningar under två tillfällen under en månads tid. Under den månaden ska man såklart bara träna Crossfit och sen mäta om man har några förbättringar. Såklart kommer jag ha det 🙂

Studien avslutas nästa vecka, så då ska jag träna rejält på mina maxlyft på benböj och hålla tummar på bra utveckling på bänkpress. Sista testdagen är den 3e maj.

Annars är det pull-ups som gäller nu tillsammans med teknikträning på mina frivändningar. Jag jobbar mycket negativa pull-ups och har iallafall tagit mig till 5 repetitioner med näst minsta gummibandet. Det börjar hända grejer nu och det känns bra.

Frivändningarna börjar hända också… äntligen har jag börjat fatta hur man gör och tillsammans med mina nya Reebok Lifters så går det faktiskt lite lättare. O schnögga är dom också 🙂

Titta noggrannare på på skorna.

crossfit reebok lifters

crossfit reebok lifters

295888_10152766079135051_848238538_n

2 responses to “Crossfit studie i Göteborg och snygga frivändningar

Kommentera

