Pole Dance workshop med Rafaela Montanaro

I söndags, efter en lång helg av capoeira, avslutade jag med pole dance workshop med storheten Rafaela Montanaro från Brasilien i Patricias nya studio Pole-Star Fitness i Göteborg

Rafaela Montanaro Pole Dance Workshop.

Hon var ett riktigt litet kraftpaket. Smidigt, oerhört stark, söt och faktiskt lite blyg, men trevlig. Fick öva lite portugisiska med henne och hon tyckte såklart, efter hennes första besök i Sverige, att det är kallt här :). Go figure…
Satte en hel del snygga och kul grejer, men det var generellt en rätt svår workshop. Eller jag tyckte den var svår eftersom jag är så van vid att lära mig direkt. Men jag kör på ändå. Lyckades iallafall prova på twisted grip ayesha (nästan), the pheonix (ursvår), the Jade (satte en lite handikappad variant av den, yaay), the Hell spin (don´t ask), och såklart en heeel deel stretching. Vilket behövdes.

Rafaela gav tipset att man ska göra 3 x 1.5 minut stretchrundor på den muskelgrupp man vill förlänga (typ ben). Vi körde två rundor spagat och split. Det var jobbigt nog, men väldigt väldigt effektivt.
Obrigada Rafaela pela workshop, e boa sorte com tudo.
Emma, som vilar upp sig efter en hård helg med blåmärken och sång. 🙂

Kommentera

