Kantstött och trött – men ny milstolpe i capoeiran

Vi hade capoeira workshop i helgen som jag trodde skulle bli en av många men det blev en milstolpe i min capoeira karriär. Efter 7 år med capoeiran har jag blivit kantstött och trött. Jag tappade siktet efter ryggskador och dålig självbild. Men med förtroendet jag fick från min tränare Mestre Tubarao och hans goda vän Mestre Pena från Spanien bröt jag igenom mitt tvivel på migsjälv och gjorde vad jag trodde jag inte kunde.

Jag fick sjunga en av Penas sånger på hans nya skiva och det mina vänner är större än idol 😉

capoeira mick

Med en låt som jag hade haft 24 h på mig att lära och med inbjudna högt graderade gäster lyssnandes och med mina träningskompisar i ryggen (bokstavligt talat) sjöng jag ut. Jag förstod nog inte riktigt vad som hände.

Kantstött, trött och hes men injecerad med ny energi siktar vi på capoeira kurs i Madrid i oktober.

Obrigada mestre Tubarao e mestre Pena por acredita em mim.

Forte abraço e axé!
Tack mina vänner! Capoeira volta ao mundo.

Sinceridade graduada Brilho

Emma, ”Rainha”

Kommentera

